اجرای حکم اعدام چهار زندانی در زندان مرکزی رشت

مصطفی امانی، نصرالله پیراسته، آرمان عطایی

احکام اعدام چهار زندانی به نام‌های مصطفی امانی، نصرالله پیراسته، آرمان عطایی و رامین پورصفر در روزهای چهارشنبه ۲۱ شهریور و دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ در زندان مرکزی رشت (لاکان) به اجرا درآمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳، حکم اعدام سه زندانی در زندان رشت اجرا شد. مصطفی امانی و نصرالله پیراسته به اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بودند و آرمان عطایی به دلیل اتهامات مربوط به «مواد مخدر» به اعدام محکوم شده بود.

همچنین در روز دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳، حکم اعدام رامین پورصفر، زندانی محکوم به اتهامات مرتبط با «مواد مخدر»، در زندان مرکزی رشت اجرا شد.

یک منبع مطلع به سازمان حقوق بشر ایران گفت: که مصطفی امانی و رامین پورصفر هر دو حدود سه سال پیش بازداشت و به ترتیب به قصاص نفس و اعدام محکوم شده بودند. نصرالله پیراسته نیز برای اجرای حکم از زندان گرگان به رشت منتقل شده بود.

این احکام اعدام تا زمان تنظیم این خبر توسط رسانه‌ها و منابع رسمی داخل ایران تأیید و اعلام نشده‌اند.

اعدام زندانیانی که با اتهامات مرتبط با «مواد مخدر» محکوم شده‌اند، در چهار سال اخیر افزایش یافته است. بر اساس آمار، تعداد اعدام‌ها در سال ۲۰۲۳ نسبت به ۲۰۲۲ حدود ۸۴ درصد افزایش یافته و ۴۷۱ نفر با اتهامات مرتبط با مواد مخدر در این مدت اعدام شده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل