بازداشت و بلاتکلیفی حجت آل‌محمدی؛ تداوم نقض حقوق شهروندی در ایران

حجت آل‌محمدی

حجت آل‌محمدی، شهروند ساکن ایذه، در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. با گذشت ۱۰ روز از بازداشت، خانواده وی از وضعیت او بی‌خبر هستند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حجت آل‌محمدی، شهروند ۳۹ ساله لُر بختیاری و ساکن ایذه، در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ در منزل خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

بر اساس گزارش‌ها، با گذشت ۱۰ روز از زمان بازداشت، خانواده این شهروند از وضعیت او بی‌خبر بوده و پیگیری‌های آن‌ها تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

آقای آل‌محمدی پیش از این نیز در تاریخ ۲ خرداد ۱۴۰۲ و ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. وی در تاریخ ۹ بهمن ۱۴۰۲ پس از تحمل ۹ ماه حبس به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” از زندان آزاد شده بود.

با توجه به سوابق بازداشت این شهروند و عدم ارائه اطلاعات دقیق در خصوص دلایل بازداشت اخیر، محل نگهداری و اتهامات جدید علیه وی، نگرانی‌ها در مورد وضعیت او و احتمال نقض حقوقش افزایش یافته است.

محرومیت از دسترسی به وکیل، عدم اطلاع از دلایل بازداشت و محل نگهداری، و عدم امکان ارتباط با خانواده از جمله حقوقی است که در مورد حجت آل‌محمدی نقض شده است. این وضعیت نشان‌دهنده تداوم روند بازداشت‌های خودسرانه و نقض حقوق شهروندی در ایران است.

لازم به ذکر است که حجت آل‌محمدی متاهل بوده و دارای یک فرزند خردسال است. بی‌خبری از وضعیت وی، تأثیرات روانی و اجتماعی عمیقی بر خانواده‌اش گذاشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید