بازداشت یک معلم بازنشسته در پی تجمع اعتراضی

حمیدرضا وزینی اطهر

حمیدرضا وزینی اطهر، نماینده معلمان بازنشسته، در تاریخ ۳ مهر ۱۴۰۳ در پی تجمع اعتراضی معلمان بازنشسته مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تهران بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این بازداشت پس از درگیری بین معلمان بازنشسته و ماموران حراست وزارت آموزش و پرورش رخ داده است.

معلمان بازنشسته در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کرده و خواستار پرداخت پاداش پایان خدمت خود شده بودند.

مسئولان مربوطه در آن زمان قول داده بودند که تا قبل از مهر ماه پاداش بازنشستگان را واریز کنند. با این حال، در پی عدم تحقق این وعده، تعدادی از نمایندگان معلمان بازنشسته در تاریخ ۳ مهر برای پیگیری موضوع به وزارت آموزش و پرورش مراجعه کردند.

ماموران حراست از ورود نمایندگان معلمان جلوگیری کرده و درگیری میان دو طرف رخ داد. در جریان این درگیری، حمیدرضا وزینی اطهر پس از ضرب و شتم توسط یکی از ماموران به نام “شاکری” بازداشت شد.

این بازداشت در حالی صورت می‌گیرد که معلمان بازنشسته به دنبال احقاق حقوق خود و دریافت پاداش پایان خدمت هستند. بازداشت یکی از نمایندگان این گروه و استفاده از زور توسط ماموران حراست، نگرانی‌ها درباره برخورد با معترضان را افزایش داده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل