ادامه اعتصاب غذای سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان، در زندان اوین

سروناز احمدی

سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان و زندانی سیاسی، در هفدهمین روز اعتصاب غذای خود در زندان اوین به سر می‌برد. او در اعتراض به ممانعت از مرخصی درمانی و عدم دریافت مناسب خدمات پزشکی دست به این اقدام زده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان و زندانی سیاسی، که از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد، در تاریخ ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۲ در اعتراض به مخالفت با درخواست مرخصی درمانی و تاخیر در تحویل داروهای مورد نیاز خود، دست به اعتصاب غذا زده است.

با وجود وضعیت نامساعد جسمی و روحی، خانم احمدی همچنان به اعتصاب خود ادامه می‌دهد. وی که چند روز پیش مجددا دچار حمله عصبی شده بود، از دریافت داروهای خود و همچنین داروی آرام‌بخش امتناع کرده است. این امر موجب بروز سردردهای مداوم، بی‌خوابی و اسپاسم‌های عضلانی شده است.

سروناز احمدی پیشتر نیز در جریان حمله نیروهای امنیتی به بند نسوان زندان اوین دچار حمله عصبی شده و به بیمارستان منتقل شده بود. پزشکان تشخیص داده بودند که بیماری او مشکوک به صرع است و نیاز به رسیدگی پزشکی مناسب در خارج از زندان دارد.

سروناز احمدی در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ به همراه شماری از فعالین صنفی و کارگری بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” به سه سال و شش ماه حبس محکوم شده بود.

در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ نیز خانم احمدی بازداشت و نهایتا در تاریخ ۱۶ آذر ماه همان سال، با تودیع وثیقه آزاد شده بود. با این حال، وی مجددا بازداشت و به زندان بازگشت.

اعتصاب غذای سروناز احمدی نشان‌دهنده وضعیت نامناسب پزشکی و روانی زندانیان سیاسی در ایران و عدم رعایت حقوق اولیه آن‌ها است. همچنین، این اعتصاب اعتراضی به محدودیت‌های اعمال شده بر دسترسی زندانیان به خدمات درمانی مناسب می‌باشد.

ممانعت از اعزام سروناز احمدی به مرخصی درمانی و عدم ارائه خدمات پزشکی مناسب به وی، نقض آشکار حقوق بشر و حقوق زندانیان است.

جامعه بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری باید به وضعیت سروناز احمدی و سایر زندانیان سیاسی در ایران توجه کرده و برای آزادی آن‌ها و بهبود شرایط زندان‌ها تلاش کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل