محکومیت سپهر نعیمی، شهروند بهائی، به ۲۴ ماه حبس به اتهامات مرتبط با اعتراضات و باورهای دینی

سپهر جعفری نعیمی

سپهر جعفری نعیمی، شهروند بهائی ساکن یزد، به دلیل انتشار مطالبی در خصوص جانباختن مهسا امینی و باورهای دینی خود، توسط دادگاه انقلاب یزد به ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سپهر جعفری نعیمی، شهروند بهائی ۲۴ ساله، به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز و ابراز عقاید خود در فضای مجازی، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب یزد به ۲۴ ماه حبس محکوم شده است. حکم صادره در تاریخ ۱ مهرماه ۱۴۰۳ به صورت غیابی به وی ابلاغ شده است.

بر اساس این حکم، آقای نعیمی به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به رهبری و بنیانگذار جمهوری اسلامی محکوم شده است. مصداق این اتهامات، انتشار مطالبی در خصوص جانباختن مهسا امینی و باورهای دینی بهائیت در صفحه شخصی اینستاگرام وی عنوان شده است.

آقای نعیمی پیش از این نیز در اسفند ماه ۱۴۰۱ و آذر ماه ۱۴۰۲ به دلیل همین اتهامات احضار و بازجویی شده بود. با وجود عدم ارتکاب هیچ جرمی، وی در نهایت به ۲۴ ماه حبس محکوم شد.

محکومیت سپهر نعیمی، نشان‌دهنده ادامه روند سرکوب اقلیت‌های مذهبی و فعالان مدنی در ایران است. اتهامات مبهم و کلی مانند تبلیغ علیه نظام و توهین به مقدسات، به طور گسترده‌ای برای سرکوب مخالفان و محدود کردن آزادی بیان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتشار مطالبی در خصوص جانباختن مهسا امینی و ابراز عقاید دینی، نباید جرم تلقی شود. محکومیت آقای نعیمی به دلیل این فعالیت‌ها، نقض آشکار حقوق بشر و آزادی بیان است.

محکومیت سپهر نعیمی، بار دیگر نشان می‌دهد که دستگاه قضایی ایران به جای رسیدگی به مطالبات بر حق مردم، به سرکوب مخالفان و اقلیت‌ها می‌پردازد. این اقدامات نه تنها منجر به حل مشکلات موجود نمی‌شود، بلکه به افزایش تنش‌های اجتماعی و گسترش نارضایتی عمومی نیز دامن می‌زند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل