آزادی محسن برهانی، استاد دانشگاه تهران، پس از حدود دو ماه حبس

محسن برهانی

محسن برهانی، حقوقدان و استاد دانشگاه تهران، که در پی اعتراضات اخیر بازداشت شده بود، پس از حدود دو ماه حبس و با استناد به بخشنامه عفو، از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محسن برهانی، استاد دانشگاه تهران و حقوقدان برجسته، از زندان قم آزاد شد. آزادی وی در پی اعمال بخشنامه عفو اعلام شده از سوی قوه قضائیه صورت گرفته است.

آقای برهانی، اواسط تیرماه امسال به دنبال اعتراضات سراسری و در پی صدور حکم حبس، بازداشت و به زندان منتقل شده بود. پیش از این، درخواست اعاده دادرسی وی توسط دادگاه ویژه روحانیت رد شده بود.

لازم به ذکر است که محسن برهانی، مانند بسیاری از اساتید دانشگاهی منتقد، در سال گذشته از عضویت در هیئت علمی دانشگاه تهران تعلیق و ممنوع‌التدریس شده بود.

بازداشت و تعلیق محسن برهانی، به همراه بسیاری از فعالان مدنی و دانشگاهیان دیگر، نشان‌دهنده محدودیت‌های شدید آزادی بیان و عقیده در ایران است.

آزادی محسن برهانی با وجود اعمال بخشنامه عفو، نشان می‌دهد که فشارها بر فعالان مدنی و دانشگاهیان همچنان ادامه دارد و این آزادی‌ها موقتی و مشروط به پذیرش برخی محدودیت‌ها است.

جامعه دانشگاهی و فعالان حقوق بشر، آزادی محسن برهانی را اقدامی مثبت ارزیابی می‌کنند، اما خواستار آزادی بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و رفع محدودیت‌های اعمال شده بر دانشگاهیان هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید