انتقال حمیدرضا شیرزادی، شهروند معترض، به زندان رامهرمز جهت اجرای حکم حبس

حمیدرضا شیرزادی

حمیدرضا شیرزادی، شهروند ساکن شهرستان دزپارت، به اتهام توهین به مقدسات به یک سال حبس محکوم شده و جهت تحمل حبس به زندان رامهرمز منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حمیدرضا شیرزادی، جوان ۲۲ ساله اهل روستای موزرم از توابع شهرستان دزپارت، در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۴۰۳، پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای ایذه، جهت تحمل حبس یک ساله به زندان رامهرمز منتقل شد.

بر اساس حکم صادره از سوی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو ایذه، آقای شیرزادی به دلیل انتشار مطالبی در صفحه اینستاگرام خود به اتهام توهین به مقدسات محکوم شده است.

لازم به ذکر است که بخش دیگری از اتهامات مطرح شده علیه این شهروند از جمله تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم عمومی و توهین به رهبری، در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز در حال رسیدگی است.

حمیدرضا شیرزادی پیش از این نیز در تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شده بود. همچنین در جریان اعتراضات سراسری سال گذشته نیز بازداشت و سپس مشمول بخشنامه عفو قرار گرفته بود.

انتقال آقای شیرزادی به زندان رامهرمز جهت اجرای حکم حبس، نشان‌دهنده ادامه روند سرکوب و بازداشت فعالان مدنی و معترضان در ایران است.

محکومیت این شهروند جوان به دلیل انتشار مطالب در فضای مجازی، نگرانی‌هایی را در خصوص محدودیت آزادی بیان و حق آزادی عقیده در ایران ایجاد کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل