تداوم بازداشت و شکنجه دایه مینا سلطانی، مادر دادخواه در ارومیه

مینا سلطانی

دایه مینا سلطانی، مادر شهریار محمدی از جانباختگان اعتراضات اخیر، ۱۱ روز پس از بازداشت همچنان در بازداشتگاه اطلاعات ارومیه به سر می‌برد و از وضعیت وی هیچ خبری در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دایه مینا سلطانی، مادر شهریار محمدی از جانباختگان جنبش اعتراضی “زن، زندگی، آزادی”، در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت شده است.

با گذشت ۱۱ روز از زمان بازداشت، همچنان از وضعیت وی و محل نگهداری‌اش هیچ اطلاع دقیقی در دست نیست.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دایه مینا سلطانی به جرم دادخواهی برای فرزند کشته شده‌اش بازداشت شده است. بازداشت وی در آستانه دومین سالگرد قتل حکومتی ژینا مهسا امینی و در جریان موج جدید بازداشت فعالان مدنی و خانواده‌های جانباختگان صورت گرفته است.

این بازداشت غیرقانونی و بدون ارائه حکم قضایی، نشان از ادامه سرکوبگری‌های گسترده علیه خانواده‌های جانباختگان و فعالان مدنی دارد.

شکنجه و بازجویی‌های طولانی مدت در بازداشتگاه‌های اطلاعاتی، از جمله روش‌های معمول برای خاموش کردن صدای منتقدان و خانواده‌های قربانیان است.

تداوم بازداشت دایه مینا سلطانی و عدم دسترسی به وکیل و خانواده، نگرانی‌ها درباره سلامت جسمانی و روانی وی را افزایش داده است. این وضعیت، نقض آشکار حقوق بشر و آزادی بیان محسوب می‌شود.

این رویداد دردناک، یک بار دیگر جامعه را به یاد مساله مهم نقض حقوق بشر در ایران می‌اندازد و ضرورت پیگیری جدی اینگونه موارد و محاکمه عاملان آن را بیش از پیش آشکار می‌سازد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید