انتقال صیاد درویشی، برادر جانباخته اعتراضات، به زندان ارومیه

صیاد درویشی

صیاد درویشی، برادر فرجاد درویشی که در جریان اعتراضات اخیر جان باخته بود، پس از احضار به اجرای احکام دادسرای ارومیه، به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صیاد درویشی، برادر فرجاد درویشی از جانباختگان خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی، در تاریخ نامشخصی پس از احضار به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه، جهت اجرای حکم حبس به زندان مرکزی این شهر منتقل شده است.

آقای درویشی پیشتر از سوی دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به هشت ماه حبس محکوم شده بود.

لازم به ذکر است که این شهروند در روز یکشنبه ۱۰ دی‌ ١٤٠٢،  پس از نزدیک به دو ماه بازداشت با تودیع قرار وثیقه یک میلیاردی، به صورت موقت از زندان ارومیه آزاد شده بود.

صیاد درویشی در مدت بازداشت اولیه خود در بازداشتگاه اطلاعات ارومیه، تحت شکنجه و بازجویی‌های شدید قرار گرفته و از حق دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بوده است. بازداشت اولیه وی در اواسط آبان ماه ۱۴۰۲ و بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفته بود.

شایان ذکر است که فرجاد درویشی، برادر صیاد، در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در جریان خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی، در شهرک ولیعصر ارومیه بر اثر شلیک نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده بود.

این رویدادها یک بار دیگر نگرانی‌ها درباره سرکوبگری‌های گسترده علیه معترضان و خانواده‌های آنها را افزایش داده است. استفاده از زندان و بازداشت به عنوان ابزار سرکوب و اعمال فشار بر خانواده‌های جانباختگان، نقض آشکار حقوق بشر محسوب می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید