اجرای حکم اعدام علیه ارسطو سفرقمی و رسول پورماجد در زندان تبریز

رسول پورماجد

حکم اعدام دو مرد به نام‌های ارسطو سفرقمی و رسول پورماجد که در پرونده‌های جداگانه به اتهام قتل عمد محکوم شده بودند، در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ در زندان مرکزی تبریز اجرا شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳، حکم اعدام دو زندانی به نام‌های ارسطو سفرقمی ۳۵ ساله و رسول پورماجد حدودا ۴۵ ساله در زندان مرکزی تبریز به اجرا درآمد. این دو نفر در پرونده‌های جداگانه به اتهام قتل عمد محکوم شده بودند.

سازمان حقوق بشر ایران، در اینباره نوشت: رسول پورماجد که صاحب یک قهوه‌خانه بوده، به اتهام قتل عمد در محل کار خود بازداشت و به اعدام محکوم شده است.

همچنین، ارسطو سفرقمی نیز از حدود دو سال و شش ماه پیش به اتهام قتل عمد بازداشت و به همین مجازات محکوم شده بود.

لازم به ذکر است که تاکنون هیچ اطلاعیه رسمی در خصوص اجرای احکام اعدام این دو زندانی از سوی مقامات قضایی یا رسانه‌های داخلی منتشر نشده است.

عدم درجه‌بندی برای جرم قتل عمد در قوانین کیفری ایران، منجر به صدور حکم اعدام برای هر نوع قتلی می‌شود، فارغ از انگیزه‌ها و شرایط وقوع جرم.

این امر موجب شده است تا تعداد قابل توجهی از افراد به دلیل جرایمی که ممکن است در شرایط خاص و تحت تأثیر عوامل مختلف رخ داده باشد، به اعدام محکوم شوند.

اجرای احکام اعدام در ایران، به ویژه برای جرایمی مانند قتل عمد که ممکن است دلایل پیچیده‌ای داشته باشند، نگرانی‌های جدی در مورد رعایت اصول عدالت و حقوق بشر ایجاد می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل