بازداشت مجدد طاهر کتانی، شهروند اهل مهاباد، توسط نیروهای امنیتی

طاهر کتانی

طاهر کتانی، شهروند ۴۵ ساله اهل روستای لج از توابع مهاباد، که پیشتر نیز سابقه بازداشت داشته است، در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طاهر کتانی، شهروند اهل روستای لج از توابع مهاباد، در بامداد روز جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳، توسط نیروهای اطلاعات سپاه در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

نیروهای امنیتی بدون ارائه هرگونه حکم قضایی و با استفاده از زور وارد منزل وی شده‌اند.

گفتنی است که این دومین بار است که آقای کتانی در طی دو سال گذشته بازداشت می‌شود. وی پیشتر در تاریخ ۲۵ تیر ۱۴۰۱ نیز همراه با امیر بابولی، هم‌روستایی خود، توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده بود. پس از ۹ ماه بازجویی و نگهداری در مکان نامعلوم، با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود.

تاکنون هیچ اطلاعات دقیقی در مورد دلایل بازداشت مجدد آقای کتانی و اتهامات وارده به وی منتشر نشده است. همچنین، از محل نگهداری وی و شرایطی که در آن قرار دارد، هیچ اطلاعی در دسترس نیست.

بازداشت مجدد آقای کتانی، بدون ارائه دلیل قانونی و محرومیت از دسترسی به وکیل، نگرانی‌ها در مورد نقض حقوق بشر در ایران را افزایش می‌دهد.

این رویه، علاوه بر ایجاد رنج و اضطراب برای خانواده وی، نشان‌دهنده عدم رعایت اصول دادرسی عادلانه و حق دسترسی به وکیل می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل