درگیری مسلحانه در مرز ایران و کردستان و کشته شدن یک عضو رهبری حزب کومله

ریبوار کریمیان

در بامداد پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، درگیری مسلحانه‌ای میان نیروهای سپاه پاسداران و پیشمرگه‌های حزب کومله زحمتکشان کردستان در ارتفاعات سورین واقع در مریوان رخ داد که منجر به کشته شدن «ریبوار کریمیان»، عضو کمیته مرکزی حزب کومله، شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حزب کومله زحمتکشان کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در بامداد پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، درگیری شدیدی میان نیروهای سپاه پاسداران و یک تیم از پیشمرگه‌های این حزب در ارتفاعات سورین واقع در مریوان رخ داده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این درگیری از ساعت ۳ بامداد آغاز شده و تا بعدازظهر با استفاده از خمپاره و توپ ادامه داشته است.

در این درگیری مسلحانه، «ریبوار کریمیان»، عضو کمیته مرکزی حزب کومله، جان خود را از دست داده است.
حزب کومله همچنین به احتمال جان باختن دیگر اعضای تیم خود اشاره کرده و اعلام کرده که در آینده جزئیات بیشتری را منتشر خواهد کرد.

براساس گزارش‌ها، در این درگیری بخش وسیعی از جنگل‌های اطراف روستاهای ئه‌سکول و سیاناو بر اثر توپ‌باران سپاه پاسداران دچار آتش‌سوزی شده است.

این رویداد نشان‌دهنده ادامه خشونت و درگیری در منطقه کردستان ایران است و می‌تواند بر حقوق اساسی مردم محلی مانند حق زندگی، امنیت و سلامت محیط زیست تأثیر بگذارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل