تداوم بازداشت و بلاتکلیفی علیرضا مرداسی، معلم و فعال سیاسی، در زندان شیبان اهواز

زندان شیبان اهواز

علیرضا مرداسی، معلم و فعال سیاسی، از تاریخ ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ بازداشت شده و تاکنون به مدت ۴۳۴ روز در زندان شیبان اهواز در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علیرضا مرداسی، معلم و فعال سیاسی ۴۵ ساله اهل اهواز، در تاریخ ۱۰ مرداد ماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

از آن زمان بازداشت تاکنون، به مدت ۴۳۴ روز، وی در زندان شیبان اهواز در بازداشت به سر می‌برد و از رسیدگی‌های قضایی و پزشکی محروم مانده است.

بر اساس اطلاعات دریافتی، آقای مرداسی پیشتر در یکی از شعب بازپرسی دادسرای اهواز از بابت اتهاماتی از جمله افساد فی الارض و عضویت در گروه باغی مورد تفهیم اتهام قرار گرفته است. با این حال، تاکنون هیچ دادگاهی برای رسیدگی به پرونده وی برگزار نشده است.

نکته قابل توجه، وضعیت نامساعد جسمانی این زندانی سیاسی است. آقای مرداسی به بیماری ریوی مبتلا بوده و از زمان بازداشت تاکنون از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی تخصصی و اعزام به مراکز درمانی محروم مانده است.

تداوم بازداشت طولانی‌مدت علیرضا مرداسی بدون برگزاری دادگاه عادلانه و عدم دسترسی به مراقبت‌های پزشکی مناسب، نگرانی‌ها در مورد نقض حقوق بشر در ایران را افزایش می‌دهد. این رویه، علاوه بر ایجاد رنج و اضطراب برای خانواده وی، نشان‌دهنده عدم رعایت اصول دادرسی عادلانه و حق دسترسی به درمان می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل