نگار میثاقیان، شهروند بهائی، بار دیگر تفهیم اتهام شد

نگار میثاقیان

نگار میثاقیان، شهروند بهائی ساکن شیراز، در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ در شعبه ۱۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز تفهیم اتهام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نگار میثاقیان، شهروند بهائی ساکن شیراز، در روز پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳، در شعبه ۱۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، به ریاست بازپرس خسروانی، تفهیم اتهام شد. اتهام اصلی مطرح شده علیه وی، تبلیغ علیه نظام می‌باشد.

گفتنی است که این اولین برخورد قضایی با نگار میثاقیان نیست. وی پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مدنی خود، سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

این شهروند بهائی، روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شده بود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی به منزل نگار میثاقیان یورش برده و پس از تفتیش منزل، برخی از وسایل شخصی وی را ضبط کرده‌اند.

تفهیم اتهام نگار میثاقیان در حالی صورت می‌گیرد که شهروندان بهائی در ایران همواره با محدودیت‌های شدید در زمینه آزادی‌های مذهبی و مدنی روبرو هستند. بازداشت‌ها، احضارها و تشکیل پرونده‌های قضایی علیه اعضای این اقلیت مذهبی، از جمله رویه‌های معمول حکومت ایران علیه بهائیان می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل