تشکیل پرونده جدید قضایی علیه هادی کسایی‌زاده، روزنامه‌نگار

هادی کسایی‌زاده

هادی کسایی‌زاده، روزنامه‌نگار ایرانی، بار دیگر با تشکیل پرونده قضایی روبرو شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، هادی کسایی‌زاده، روزنامه‌نگار و فعال مدنی، در تاریخ نامشخصی در سال جاری، با تشکیل پرونده قضایی جدیدی مواجه شد.

این پرونده به دلیل انتشار مطالبی پیرامون انتقاد از امام جمعه تهران و طرح ادعای فساد مالی در ارتباط با شرکت چای دبش، علیه وی تشکیل شده است. اتهام اصلی مطرح شده علیه کسایی‌زاده، نشر اکاذیب می‌باشد.

لازم به ذکر است که این اولین پرونده قضایی علیه این روزنامه‌نگار نیست. پیش‌تر، در اردیبهشت ماه سال جاری، کسایی‌زاده به دلیل انتشار مطالبی در خصوص جزئیات کشته شدن نیکا شاکرمی، فعال مدنی، احضار و تفهیم اتهام شده بود. این اتهام نیز توسط دادستان تهران مطرح شده بود.

در ادامه فشارهای قضایی، کسایی‌زاده در تاریخ ۳۱ خردادماه سال جاری بازداشت و پس از گذشت یک روز، در تاریخ ۱ تیرماه با اخذ تعهد آزاد شد.

سیدهادی کسایی‌زاده مهابادی، به دلیل فعالیت‌های مدنی و روزنامه‌نگاری خود، پیش از این نیز بارها با برخوردهای قضایی مواجه شده است.

تشکیل پرونده‌های متعدد علیه وی و محدودیت‌های اعمال شده بر فعالیت‌هایش، نگرانی‌ها را در خصوص نقض آزادی بیان و حق آزادی بیان در ایران افزایش داده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل