صدور حکم اعدام برای دو زندانی سیاسی در ایران

بهروز احسانی اسلاملو و مهدی حسنی

دو شهروند ایرانی، بهروز احسانی اسلاملو و مهدی حسنی، به اتهامات سیاسی از جمله عضویت در مجاهدین خلق به اعدام محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، قوه قضائیه ایران حکم اعدام دو زندانی سیاسی به نام‌های بهروز احسانی اسلاملو و مهدی حسنی را صادر کرد.

این حکم که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر شده است، موجی از نگرانی را در میان جامعه مدنی و حقوق بشری برانگیخته است.

بر اساس گزارش‌ها، این دو شهروند ایرانی به اتهاماتی چون بغی، محاربه، افساد فی الارض، عضویت در سازمان مجاهدین خلق، جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی محکوم شده‌اند.

بهروز احسانی اسلاملو در تاریخ ۷ آذر ۱۴۰۱ در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. مهدی حسنی نیز در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در زنجان بازداشت و به این زندان منتقل شد. این دو شهروند به مدت ماه‌ها در شرایط نامعلومی در بازداشت به سر می‌بردند.

شایان ذکر است که بهروز احسانی ۶۴ ساله و مهدی حسنی متولد ۱۳۵۵، متاهل و پدر دو فرزند است. پیش از بازداشت، مهدی حسنی در زمینه املاک فعالیت می‌کرد.

صدور این احکام اعدام با واکنش‌های گسترده‌ای در سطح بین‌المللی روبرو شده است. فعالان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی خواستار لغو فوری این احکام و آزادی بی‌قید و شرط این دو زندانی سیاسی شده‌اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل