محرومیت علی زارعان از رسیدگی پزشکی در زندان اوین؛ نگرانی از وضعیت سلامت زندانیان سیاسی

علی زارعان

علی زارعان، زندانی سیاسی و دانشجوی دانشگاه تهران، با وجود وضعیت نامساعد جسمانی و نیاز به مراقبت‌های پزشکی تخصصی، در زندان اوین از این حق محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بنا بر گزارش‌های دریافتی، علی زارعان که پیش از زندانی شدن از بیماری دیسک گردن رنج می‌برده، در زندان اوین با وخامت وضعیت جسمانی خود مواجه شده است. با وجود اعزام به بیمارستان، وی بدون دریافت درمان مناسب به زندان بازگردانده شده است.

این زندانی سیاسی در تاریخ ششم خرداد ماه ۱۴۰۲ بازداشت و پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شده بود. اما در نهایت در پاییز سال ۱۴۰۲ به دو سال حبس محکوم شد.

محرومیت علی زارعان از رسیدگی پزشکی مناسب، نقض آشکار حقوق بشر و اصل تضمین سلامت زندانیان است. این امر نشان‌دهنده بی‌توجهی مسئولان زندان به وضعیت جسمی زندانیان سیاسی است.

در ماه‌های اخیر، گزارش‌های متعددی مبنی بر وضعیت نامناسب بهداشتی و درمانی زندانیان سیاسی در ایران منتشر شده است. محرومیت از رسیدگی پزشکی، یکی از شایع‌ترین شیوه‌های شکنجه و بدرفتاری با زندانیان سیاسی است.

فعالان حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی بارها نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی در ایران ابراز نگرانی کرده‌اند. آن‌ها خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و همچنین تضمین حقوق اساسی آن‌ها از جمله حق دسترسی به خدمات پزشکی مناسب هستند.

محرومیت علی زارعان از رسیدگی پزشکی، یک بار دیگر نشان می‌دهد که وضعیت حقوق بشر در ایران بحرانی است و نیازمند توجه جدی جامعه بین‌المللی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل