بازداشت یک نوکیش مسیحی دیگر در شیراز؛ نگرانی‌ها از نقض آزادی‌های مذهبی

مژده فلاحی

مژده فلاحی، یک نوکیش مسیحی، در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در شیراز بازداشت شد. این بازداشت جدید موج جدیدی از نگرانی‌ها در مورد وضعیت آزادی‌های مذهبی در ایران را به همراه داشته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مژده فلاحی پس از مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب شیراز به دلیل درخواست کمک برای آزادی یکی از دوستان مسیحی خود، بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز منتقل شده است.

این بازداشت در حالی صورت می‌گیرد که در ماه‌های اخیر نیز شاهد افزایش موارد بازداشت و آزار و اذیت نوکیشان مسیحی در ایران بوده‌ایم.

فعالان حقوق بشر بر این باورند که این اقدامات در راستای محدود کردن آزادی‌های مذهبی و ایجاد جو امنیتی برای اقلیت‌های مذهبی صورت می‌گیرد.

مریم و مرجان فلاحی، خواهران مژده، نیز پیش از این در سال ۱۳۹۸ به همراه همسران خود به اتهام تبلیغ علیه نظام بازداشت شده بودند. این امر نشان می‌دهد که خانواده فلاحی به دلیل اعتقادات مذهبی خود بارها هدف قرار گرفته‌اند.

بازداشت مژده فلاحی در حالی صورت می‌گیرد که طبق اعلامیه جهانی حقوق بشر، آزادی دین و عقیده یک حق اساسی هر انسانی است. همچنین، میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی نیز بر این حق تاکید دارد.

این رویداد بار دیگر نشان می‌دهد که آزادی‌های مذهبی در ایران با چالش‌های جدی مواجه است و دولت ایران به جای ایجاد فضای باز برای همه ادیان، به سرکوب و محدود کردن آزادی‌های مذهبی شهروندان خود ادامه می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل