اجرای حکم اعدام حمیدرضا حسن‌زهی، زندانی بلوچ در زندان بندرعباس

حمیدرضا حسن‌زهی

سحرگاه سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳، حکم اعدام حمیدرضا حسن‌زهی، شهروند بلوچ ۶۰ ساله، در زندان بندرعباس به اجرا درآمد. وی پیشتر به اتهامات مرتبط با مواد مخدر محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سحرگاه روز سه شنبه، حکم اعدام حمیدرضا حسن‌زهی، ۶۰ ساله، اهل و ساکن زاهدان، در زندان بندرعباس اجرا شد. وی از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود.

حمیدرضا حسن‌زهی در سال ۱۴۰۰ در شهرستان رودان استان هرمزگان بازداشت و از دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شده بود. وی حدود یک هفته پیش به زندان بندرعباس منتقل شده بود.

روز یکشنبه ۲۵ شهریور، حمیدرضا حسن‌زهی از بند عمومی به سلول انفرادی منتقل و خانواده وی برای آخرین ملاقات به زندان فراخوانده شدند. خانواده وی روز دوشنبه ۲۶ شهریور با فرزند خود دیدار کردند.

اجرای حکم اعدام این شهروند بلوچ در حالی صورت می‌گیرد که وی به اتهامات مرتبط با مواد مخدر محکوم شده است.

آمار بالای اعدام‌ها در میان شهروندان بلوچ، به ویژه افرادی که از اقشار ضعیف جامعه هستند، نگرانی‌های جدی در مورد عدالت قضایی و رعایت حقوق بشر در ایران را افزایش داده است.

جامعه جهانی و فعالان حقوق بشر باید به وضعیت حقوق بشری در ایران، به ویژه در استان سیستان و بلوچستان توجه جدی کرده و برای توقف اعدام‌ها و بهبود وضعیت زندانیان، اقدامات لازم را انجام دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل