صدور احکام سنگین برای معترضان خیزش زن زندگی آزادی در پرونده “ارتش مردمی ایران”

عکس پنج متهم سیاسی

دادگاه انقلاب احکام سنگینی از جمله حبس‌های طولانی‌مدت و تبعید به مناطق دورافتاده را برای هشت معترض بازداشت‌شده در جریان خیزش زن زندگی آزادی صادر کرده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در پرونده‌ای با عنوان “ارتش مردمی ایران”، دادگاه انقلاب احکام سنگینی را برای هشت معترض صادر کرده است. از جمله این احکام می‌توان به شش سال حبس و ۲۰ سال تبعید برای نسیم غلامی سیمیاری و سه سال و هفت ماه حبس و پنج سال تبعید برای حمیدرضا سهل‌آبادی اشاره کرد.

در حکم صادره برای نسیم غلامی سیمیاری و حمیدرضا سهل‌آبادی، علاوه بر حبس، به تبعید آن‌ها به مناطق دورافتاده با این شرط که با دیگران ارتباطی نداشته باشند، تاکید شده است. این نوع مجازات‌ها به نوعی شکنجه اضافی محسوب می‌شود و هدف از آن منزوی کردن و آزار و اذیت بیشتر این افراد است.

سایر متهمان این پرونده نیز به احکام سنگین حبس محکوم شده‌اند. از جمله این افراد می‌توان به امین سخنور، احسان روازژیان، علی هراتی مختاری، حسین محمدحسینی و امیر شاه ولایتی اشاره کرد.

قابل ذکر است که نسیم غلامی سیمیاری، حمیدرضا سهل‌آبادی، امین سخنور و احسان روازژیان از حدود ۵۰۰ روز پیش در زندان اوین به سر می‌برند و در طول این مدت از حقوق اولیه خود محروم بوده‌اند.

صدور این احکام سنگین و مجازات‌های اضافی مانند تبعید به مناطق دورافتاده، نشان‌دهنده‌ی برخورد قهری جمهوری اسلامی با معترضان و فعالان مدنی است. این اقدامات در تضاد با اصول اولیه حقوق بشر از جمله حق آزادی بیان، تجمع و تشکیل احزاب است.

جامعه جهانی و فعالان حقوق بشر باید به این مسئله توجه جدی کرده و برای آزادی بی‌قید و شرط این زندانیان سیاسی و توقف سرکوب اعتراضات در ایران اقدامات لازم را انجام دهند.

احکام صادره علیه این افراد در ادامه می‌آید:

امین سخنور: هفت سال و هفت ماه حبس (چهار سال حبس قابل اجرا)
احسان روازژیان: شش سال و هفت ماه حبس (سه سال و هفت ماه حبس قال اجرا)
علی هراتی مختاری: سه سال و شش ماه حبس (دو سال حبس قابل اجرا)
حسین محمدحسینی: دو سال حبس به ۱۶۵ میلیون تومان جزای نقدی تبدیل شد
امیر شاه ولایتی: دو سال حبس به ۸۰ میلیون تومان جزای نقدی تبدیل شد
حسین اردستانی: تبرئه
سه شهروند بازداشت‌نشده هم در این پرونده هستند که یک نفرشان با حکم قاضی ایمان افشاری حکم غیابی گرفت:
شاهین زحتمکش: ۱۱ سال حبس (پنج سال حبس قابل اجرا)
سیامک تدین و فرید گلشنی: پرونده باز

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل