بازداشت مجدد ایرج نورسته، شهروند بهائی، در تبریز

ایرج نورسته

ایرج نورسته، شهروند بهائی ساکن تبریز، روز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ایرج نورسته، شهروند بهائی، در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ توسط نیروهای اداره اطلاعات در منزل خود واقع در تبریز بازداشت شد. در جریان این بازداشت، نیروهای امنیتی به منزل آقای نورسته یورش برده و تلفن همراه ایشان را ضبط کردند.

این بازداشت در شرایطی صورت گرفته است که آقای نورسته به تازگی یکی از نزدیکان خود را از دست داده بود و در شرایط روحی نامناسبی به سر می‌برد. با وجود درخواست خانواده برای تأخیر در بازداشت، نیروهای امنیتی به این درخواست توجهی نکردند.

قابل ذکر است که این سومین بار است که نیروهای امنیتی به منزل خانواده نورسته یورش برده و اقدام به ضبط وسایل شخصی آن‌ها می‌کنند.

پیش از این نیز در دی و شهریور ۱۴۰۲، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قانونی به منزل این خانواده مراجعه کرده و لپ‌تاپ و تلفن‌های همراه اعضای خانواده را ضبط کرده بودند.

تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه ایرج نورسته منتشر نشده است.

بازداشت‌های مکرر و بدون ارائه دلایل قانونی اعضای خانواده نورسته، نشان‌دهنده‌ی آزار و اذیت سیستماتیک جامعه بهائی در ایران است.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که جامعه بهائی به رسمیت شناخته شده و حق برخورداری از تمام حقوق شهروندی را دارد.
با این حال، جمهوری اسلامی به طور مداوم با اعمال محدودیت‌های شدید، بازداشت‌های خودسرانه و محرومیت از حقوق اولیه، جامعه بهائی را مورد هدف قرار می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل