بازگشت اجباری زهرا دادرس، فعال حقوق زنان، به زندان لاکان رشت

زهرا دادرس

زهرا دادرس، فعال حقوق زنان، پس از پایان مرخصی درمانی، مجدداً به زندان لاکان رشت بازگردانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، زهرا دادرس، فعال حقوق زنان، که در مرداد ماه ۱۴۰۲ بازداشت شده بود، در تاریخ ۷ شهریور ۱۴۰۳ به مرخصی درمانی اعزام شد. با این حال، وی در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ مجبور به بازگشت به زندان لاکان رشت شد.

این فعال حقوق زنان در اسفند ماه ۱۴۰۲ به همراه ده نفر دیگر در دادگاه انقلاب رشت محاکمه و به اتهام عضویت در گروه و اجتماع و تبانی با هدف برهم زدن امنیت ملی به ۶ سال و یک ماه و ۱۷ روز حبس محکوم شد.

حکم صادره علیه خانم دادرس در تاریخ هشتم خرداد ماه ۱۴۰۳ توسط دادگاه تجدیدنظر استان گیلان تایید شد و وی در تاریخ بیستم تیرماه ۱۴۰۳ جهت تحمل حبس به زندان لاکان رشت منتقل شد.

بازداشت و محکومیت زهرا دادرس به دلیل فعالیت‌های مدنی و حقوق بشری، نشان دهنده‌ی سرکوبگری علیه فعالان زن و مدنی در ایران است.

اتهاماتی نظیر عضویت در گروه و اجتماع و تبانی که علیه خانم دادرس مطرح شده است، اغلب به صورت مبهم و بدون ارائه شواهد کافی برای سرکوب مخالفان سیاسی استفاده می‌شود.

بازگشت اجباری زهرا دادرس به زندان پس از پایان مرخصی درمانی، نشان دهنده‌ی عدم رعایت حقوق اولیه زندانیان و محدودیت‌های اعمال شده بر آزادی آن‌ها است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید