بازداشت سینا اقدسی، شهروند بهائی، در تبریز و تشدید آزار و اذیت جامعه بهائی

سینا اقدسی

سینا اقدسی، شهروند ۶۴ ساله بهائی، روز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ در تبریز توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در روز دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ به منزل سینا اقدسی، شهروند ۶۴ ساله بهائی، در تبریز یورش برده و پس از تفتیش منزل، ایشان را بازداشت نمودند. لوازم شخصی آقای اقدسی از جمله کتاب‌ها، لپ‌تاپ و گوشی موبایل نیز ضبط شد.

تاکنون هیچ اطلاع دقیقی از دلایل بازداشت و محل نگهداری آقای اقدسی در دست نیست. همچنین گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت چندین شهروند بهائی دیگر در تبریز در همان روز منتشر شده است.

بازداشت‌های اخیر جامعه بهائی در تبریز، بخشی از آزار و اذیت سیستماتیک این اقلیت مذهبی در ایران است. جمهوری اسلامی به طور مداوم با اعمال محدودیت‌های شدید، بازداشت‌های خودسرانه و محرومیت از حقوق اولیه، جامعه بهائی را مورد هدف قرار می‌دهد.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که جامعه بهائی به رسمیت شناخته شده و حق برخورداری از تمام حقوق شهروندی را دارد. با این حال، جمهوری اسلامی با نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حقوق بشر، به آزار و اذیت این جامعه ادامه می‌دهد.

بازداشت‌های اخیر نشان می‌دهد که سیاست‌های تبعیض‌آمیز علیه جامعه بهائی همچنان ادامه دارد و این اقلیت مذهبی در ایران امنیت و آرامش ندارند.

جامعه جهانی و فعالان حقوق بشر باید به این مسئله توجه جدی کرده و برای توقف آزار و اذیت جامعه بهائی در ایران اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید