مازیار سیدنژاد، فعال کارگری، به دلیل وخامت حال در زندان اوین به بیمارستان منتقل شد

مازیار سیدنژاد

مازیار سیدنژاد، فعال کارگری محبوس در زندان اوین، به دلیل درد شدید سیاتیک و پس از محرومیت از رسیدگی پزشکی مناسب، به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مازیار سیدنژاد، که به دلیل فعالیت‌های صنفی خود بارها بازداشت و زندانی شده است، در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰ بازداشت و پس از صدور حکم محکومیت، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.

این فعال کارگری که از بیماری سیاتیک رنج می‌برد، به دلیل مخالفت با پوشیدن لباس زندان، از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی مناسب محروم شده بود.

در پی وخامت حال، مازیار سیدنژاد به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد. این انتقال پس از آن صورت گرفت که وی به دلیل بیماری خود در زندان با مشکلات جدی مواجه شده بود.

محرومیت زندانیان از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی مناسب، به ویژه در شرایطی که جان آن‌ها در خطر باشد، نقض آشکار حقوق بشر است.

مازیار سیدنژاد در دی ماه ۱۴۰۱ به اتهاماتی از جمله عضویت در گروه‌های کمونیستی و تبلیغ علیه نظام محکوم شد. این اتهامات که اغلب برای سرکوب مخالفان سیاسی استفاده می‌شود، به صورت گسترده علیه فعالان کارگری و مدنی اعمال می‌شود.

بازداشت و محکومیت مکرر مازیار سیدنژاد و سایر فعالان کارگری، نشان دهنده‌ی سرکوبگری علیه فعالان مدنی در ایران است. این اقدامات در تضاد با حقوق اساسی شهروندان از جمله حق برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید