رسول بداقی، معلم زندانی پس از ماه‌ها حبس، به مرخصی آمد

رسول بداقی

رسول بداقی، فعال صنفی معلمان و عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان که از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در زندان اوین به سر می‌برد، دقایقی پیش به مرخصی یک هفته‌ای آمد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رسول بداقی، معلمی که به دلیل فعالیت‌های صنفی خود بارها بازداشت و زندانی شده است، پس از تحمل بیش از یک سال حبس، موفق به اخذ مرخصی شد.

این فعال صنفی که به اتهاماتی چون اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام محکوم شده بود، در طول مدت بازداشت خود با مشکلات عدیده‌ای از جمله محرومیت از تماس تلفنی با خانواده مواجه بوده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران ضمن تبریک به خانواده رسول بداقی، خواستار آزادی بی‌قید و شرط وی و سایر معلمان زندانی شده است.

رسول بداقی در فروردین ۱۴۰۱ به اتهاماتی از جمله اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام به ۵ سال حبس و محدودیت‌های دیگری محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شد.

این فعال صنفی در آبان ۱۴۰۱ نیز به اتهامات مشابه محکوم شد که مجموعا منجر به افزایش مدت محکومیت وی گردید.

با وجود پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی در خصوص برخی از اتهامات، رسول بداقی همچنان در زندان به سر می‌برد.

بازداشت و محکومیت‌های مکرر رسول بداقی و سایر فعالان صنفی معلمان، نشان‌دهنده سرکوبگری علیه معلمان و فعالان مدنی در ایران است. این اقدامات در تضاد با حقوق اساسی شهروندان از جمله حق آزادی بیان و تجمع است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید