محرومیت از درمان؛ گزارشی از آخرین وضعیت فارس رماحی، زندانی سیاسی محبوس  در زندان شیبان اهواز

زندان شیبان اهواز

فارس رماحی، زندانی سیاسی ۳۴ ساله، با وجود ابتلا به بیماری کیست مویی و نیاز به جراحی، در زندان شیبان اهواز از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فارس رماحی، شهروند اهل شادگان، در بهمن ماه ۱۳۹۷ به همراه شماری از شهروندان دیگر بازداشت و به اتهام عضویت در گروهک “حرکه النضال” به ۳۵ سال حبس محکوم شد.

آقای رماحی در حال حاضر به بیماری کیست مویی مبتلا است که باعث عفونت و کاهش شدید وزن وی شده است. این بیماری نیازمند جراحی فوری است اما وی در زندان شیبان اهواز تنها به تزریق آنتی‌بیوتیک اکتفا می‌کند.

محرومیت از درمان مناسب و به موقع برای زندانیان، به ویژه افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، نقض آشکار حقوق بشر است. این امر می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای سلامت و جان زندانیان داشته باشد.

زندان شیبان اهواز در سال‌های اخیر به دلیل شرایط نامناسب بهداشتی و درمانی و همچنین گزارش‌های متعدد درباره شکنجه و بدرفتاری با زندانیان، مورد انتقاد شدید فعالان حقوق بشر قرار گرفته است.

تداوم بازداشت و محرومیت از درمان فارس رماحی، نشان‌دهنده بی‌توجهی مسئولان زندان و دستگاه قضایی نسبت به وضعیت جسمانی و حقوق اولیه زندانیان است.

فعالان حقوق بشر و سازمان‌های مدافع حقوق زندانیان خواستار آزادی فوری فارس رماحی و رسیدگی فوری به وضعیت پزشکی وی هستند. همچنین، آنها خواستار بهبود شرایط بهداشتی و درمانی در زندان‌های ایران و رعایت حقوق اساسی زندانیان می‌باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل