بازداشت خودسرانه شکور احمدزهی در خاش و انتقال به مکان نامعلوم

شکور احمدزهی

یک شهروند به‌نام شکور احمدزهی، توسط نیروهای امنیتی در خاش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شکور احمدزهی، شهروند ۲۰ ساله بلوچ، در روز یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ نیروهای اداره اطلاعات در شهر خاش بازداشت شد.

نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی و تفهیم اتهام به مغازه ضایعاتی وی یورش برده و او را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

این بازداشت در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس گزارش‌های رسیده، نیروهای امنیتی با چندین خودرو شخصی و بدون هیچ توضیحی به محل کار شکور احمدزهی مراجعه کرده‌اند. این اقدامات نشان‌دهنده ماهیت خودسرانه این بازداشت است.

تاکنون هیچ اطلاعات رسمی در مورد علت بازداشت شکور احمدزهی و محل نگهداری وی منتشر نشده است. این عدم شفافیت نگرانی‌ها در مورد وضعیت این شهروند بلوچ را افزایش داده است.

بازداشت خودسرانه شهروندان بلوچ و انتقال آنها به مکان‌های نامعلوم در سال‌های اخیر به یک رویه معمول در استان سیستان و بلوچستان تبدیل شده است. این اقدامات نقض آشکار حقوق بشر و آزادی‌های فردی محسوب می‌شود.

بازداشت شکور احمدزهی در حالی صورت می‌گیرد که جامعه بلوچ در سال‌های اخیر شاهد افزایش فشارهای امنیتی و نقض گسترده حقوق بشر بوده است. این فشارها شامل بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه، اعدام و محرومیت از حقوق اساسی می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید