بازداشت آرش رمضانی، نویسنده و فعال اجتماعی در مشهد

آرش رمضانی

آرش رمضانی، نویسنده و فعال اجتماعی، در روز شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ پس از احضار به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد بازداشت شد. این بازداشت بدون اعلام دلیل مشخص و انتقال وی به مکانی نامعلوم صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فاطمه نورانی، همسر آقای رمضانی، با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پس از مراجعه به دادسرا برای پیگیری علت احضار همسرشان، نیروهای امنیتی وی را بازداشت کرده‌اند.

آقای رمضانی پس از گذشت ۲۴ ساعت با همسرشان تماس گرفته و از سلامت خود خبر داده اما از دلیل بازداشتش اطلاعی نداشته است.

تاکنون هیچ اطلاعات رسمی در مورد محل نگهداری آرش رمضانی و اتهامات وارده به وی منتشر نشده است. این عدم شفافیت نگرانی‌ها در مورد وضعیت این فعال فرهنگی را افزایش داده است.

آرش رمضانی پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی خود با محدودیت‌ها و برخوردهای قضایی مواجه شده بود. این بازداشت جدید نشان می‌دهد که فشار بر فعالان مدنی و فرهنگی در ایران همچنان ادامه دارد.

آقای رمضانی، متولد ۱۳۶۸، به عنوان نویسنده و صاحب کافه “آنجا” در مشهد شناخته می‌شود و دو رمان از وی توسط نشر روزنه منتشر شده است. فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وی در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته بود.

بازداشت آرش رمضانی، بار دیگر نگرانی‌ها در مورد وضعیت آزادی بیان و فعالیت‌های مدنی در ایران را برانگیخته است. فعالان حقوق بشر و رسانه‌ها خواستار آزادی بی‌قید و شرط وی و روشن شدن دلایل این بازداشت هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید