احضار مجدد روزنامه‌نگار حسن عباسی به دادسرای بندرعباس

حسن عباسی

حسن عباسی، روزنامه‌نگار و عضو انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، بار دیگر با مشکلات قضایی روبرو شده است. وی در تاریخ ۲۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ با ابلاغیه‌ای از سوی شعبه ۴ بازپرسی دادسرای بندرعباس احضار شد تا آخرین دفاع خود را در خصوص اتهامات وارده ارائه دهد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اتهامات وارده به آقای عباسی شامل اخلال در نظم و آسایش عمومی، افترا و توهین به مقامات و مامورین و نشر اکاذیب می‌باشد. این اتهامات به دنبال شکایتی از سوی استانداری استان هرمزگان مطرح شده است.

پیش از این نیز در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲، آقای عباسی به شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بندر عباس احضار شده بود. وی دلیل این احضار را پرسشگری از مسئولان بندرعباس عنوان کرده بود.

در تاریخ ۱ خردادماه ۱۴۰۲ نیز این روزنامه‌نگار توسط نیروهای امنیتی در بندرعباس بازداشت و پس از ساعاتی آزاد شد. این بازداشت‌ها و احضارهای مکرر نشان از فشار بر فعالیت‌های حرفه‌ای آقای عباسی به عنوان یک روزنامه‌نگار دارد.

حسن عباسی سابقه همکاری با خبرگزاری‌هایی همچون مهر را نیز در کارنامه خود دارد و به عنوان عضوی از تحریریه سایت خبری تابناک فعالیت می‌کند. با این حال، وی به دلیل فعالیت‌های خود بارها با بازداشت و برخوردهای قضایی مواجه شده است.

احضار مجدد آقای عباسی به دادسرا و اتهامات وارده به وی، نگرانی‌ها در مورد آزادی بیان و فعالیت‌های رسانه‌ای در ایران را افزایش داده است. این رویداد‌ها نشان می‌دهد که روزنامه‌نگاران در ایران همچنان با محدودیت‌ها و فشارهای زیادی برای انجام وظایف حرفه‌ای خود مواجه هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید