ادامه موج بازداشت‌ها در دیواندره؛ رامیار مرادی نیز بازداشت شد

رامیار مرادی

روز شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳، رامیار مرادی، ۳۳ ساله و اهل دیواندره، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. این بازداشت بدون ارائه هیچ گونه حکم قضایی صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، با بازداشت رامیار مرادی، شمار شهروندان کُرد بازداشت شده در دیواندره طی هفته اخیر به ۹ نفر رسید.

پیش از این، شامگاه روز جمعه ۲۳ شهریور، مازیار مرادی ۲۶ ساله و پدرام محمودی ۲۵ ساله، هر دو اهل دیواندره، نیز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

تا کنون هیچ اطلاعات رسمی در مورد دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان منتشر نشده است. خانواده‌های آن‌ها نیز از وضعیت عزیزان خود بی‌خبر هستند.

بازداشت‌های اخیر در دیواندره، به ویژه در آستانه دومین سالگرد جان باختن مهسا امینی، نگرانی‌ها درباره تشدید سرکوب فعالان مدنی و سیاسی در این منطقه را افزایش داده است.

بازداشت خودسرانه و بدون ارائه دلایل قانونی، نقض آشکار حقوق بشر و آزادی‌های فردی محسوب می‌شود.

جامعه مدنی و حقوق بشری خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمامی شهروندان بازداشت شده در دیواندره و سایر مناطق ایران هستند. همچنین، از نهادهای بین‌المللی خواسته می‌شود تا به این موضوع ورود کرده و از حقوق این شهروندان ایرانی دفاع کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید