آزادی موقت احمد زیدآبادی پس از جلسه بازپرسی در دادسرای فرهنگ و رسانه

احمد زیدآبادی

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و عضو شورای سردبیری روزنامه هم‌میهن، که چندی پیش به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده بود، روز شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ در این دادسرا حاضر شد و از خود دفاع کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای زیدآبادی در این جلسه به اتهام “نشر اکاذیب” مورد بازجویی قرار گرفت. در پایان جلسه، وی با قرار التزام آزاد شد تا منتظر صدور رأی نهایی دادگاه باشد.

لازم به ذکر است که احمد زیدآبادی پیشتر نیز در پرونده‌ای دیگر به اتهامات “تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” محکوم شده بود. با این حال، درخواست واخواهی وی در این پرونده در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ پذیرفته شده است.

احمد زیدآبادی به دلیل فعالیت‌های روزنامه‌نگاری و انتقادی خود، سابقه طولانی از بازداشت و محکومیت دارد. وی پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ به مدت چند سال در زندان به سر برد.

بازداشت و محاکمه روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی در ایران، به دلیل بیان آزادانه نظرات و انتقادات، نگرانی‌های جدی در مورد وضعیت آزادی بیان و حقوق بشر در این کشور ایجاد کرده است.

جامعه مدنی و حقوق بشری خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و روزنامه‌نگاران بازداشت شده در ایران هستند. همچنین، از نهادهای بین‌المللی خواسته می‌شود تا به این موضوع ورود کرده و از حقوق این شهروندان ایرانی دفاع کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید