ادامه بلاتکلیفی عبدالاحد دهانی، طلبه بلوچ، پس از ۱۳۳ روز بازداشت

عبدالاحد دهانی

عبدالاحد دهانی، ۲۱ ساله، یکی از طلاب بازداشت شده در یورش نیروهای امنیتی به حوزه علمیه پشامگ در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، همچنان پس از گذشت ۱۳۳ روز در زندان مرکزی زاهدان در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانواده آقای دهانی به رغم مراجعه مکرر به مراجع قضایی، موفق به کسب اطلاعات دقیق درباره وضعیت پرونده فرزند خود و دلایل بازداشت وی نشده‌اند. همچنین، به جز یک بار، به آن‌ها اجازه ملاقات با عبدالاحد دهانی داده نشده است.

یورش نیروهای امنیتی به حوزه علمیه پشامگ و بازداشت طلاب همراه با تخریب اموال و بی‌احترامی به مقدسات دینی، واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته است.

قرارگاه سپاه قدس جنوب شرق مدعی شده است که افراد بازداشت شده از اعضای گروه مسلح جیش العدل هستند. اما این ادعا از سوی جیش العدل رد شده و آن را یک دسیسه برای سرکوب مخالفان سیاسی دانسته‌اند.

ادامه بازداشت و بلاتکلیفی عبدالاحد دهانی و سایر طلاب بازداشت شده، نشان از نقض جدی حقوق بشر و آزادی‌های مذهبی در ایران دارد.

جامعه مدنی و حقوق بشری خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط عبدالاحد دهانی و سایر زندانیان سیاسی هستند. همچنین، از نهادهای بین‌المللی خواسته می‌شود تا به این موضوع ورود کرده و از حقوق این شهروند ایرانی دفاع کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل