ادامه اعتصاب غذای سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان، در زندان اوین

سروناز احمدی

سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان و زندانی سیاسی، از روز ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ دست به اعتصاب غذا زده است. این اعتصاب در هفتمین روز خود ادامه دارد. خانم احمدی که از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد، خواستار اعزام به مرخصی درمانی شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، منابع مطلع، وضعیت جسمانی خانم احمدی به دلیل ادامه اعتصاب رو به وخامت است. ایشان به طور مکرر دچار حملات پانیک شده و به دلیل عدم دسترسی به مراقبت‌های پزشکی مناسب، سلامت ایشان در خطر جدی قرار دارد.

طبق گفته منابع آگاه، پزشکان تشخیص داده‌اند که خانم احمدی به بیماری صرع مبتلا است و نیازمند مراقبت‌های تخصصی خارج از زندان می‌باشد. با این حال، مسئولان زندان تاکنون به درخواست مرخصی درمانی ایشان ترتیب اثر نداده‌اند.

سروناز احمدی پیشتر در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ به همراه شماری از فعالین صنفی و کارگری بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” به شش سال حبس محکوم شد.

حکم صادره علیه خانم احمدی در نهایت در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به سه سال و شش ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

لازم به ذکر است که سروناز احمدی پیشتر نیز در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ بازداشت و پس از مدتی با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

خانم احمدی، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی و فعال حقوق کودکان، به دلیل فعالیت‌های مدنی خود بارها مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. ادامه اعتصاب غذای ایشان نشان از وخامت اوضاع زندانیان سیاسی در ایران و نقض حقوق اولیه آن‌ها دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید