مجروح شدن احمد آسکانی در پی تیراندازی مستقیم نیروهای مرزی در جکیگور

احمد آسکانی

احمد آسکانی، ۲۸ ساله و اهل روستای مورتان، در روز پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ در منطقه صفر مرزی جکیگور، واقع در شهرستان راسک، توسط نیروهای هنگ مرزی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نیروهای هنگ مرزی جکیگور با کمین در مسیر تردد سوختبران، به سمت خودرو احمد که در حال حرکت بوده شلیک کرده‌اند.

تیراندازی به این سوختبر بدون هیچ گونه ایست و هشدار قبلی صورت گرفته و منجر به مجروح شدن احمد آسکانی شده است.

این حادثه در حالی رخ داد که نیروهای نظامی بدون هشدار قبلی و به صورت مستقیم به سمت خودروی در حال حرکت احمد شلیک کرده‌اند.

پس از این حادثه، احمد آسکانی به بیمارستان منتقل شده است. این حادثه بار دیگر نشان از خشونت و بی‌رحمی نیروهای نظامی در برخورد با سوختبران بلوچ دارد.

شغل سوختبری به دلیل نبود فرصت‌های شغلی در سیستان و بلوچستان، به عنوان تنها منبع درآمد برای بسیاری از شهروندان این منطقه تبدیل شده است.

با این حال، سوختبران به دلیل فعالیت در مناطق مرزی و تحت تعقیب بودن توسط نیروهای نظامی، همواره در معرض خطر جانی قرار دارند.

تیراندازی به سوختبران بلوچ و نقض حقوق انسانی آنان، مسئله‌ای است که سال‌هاست در این منطقه رخ می‌دهد و تاکنون اقدام موثری برای جلوگیری از تکرار این حوادث صورت نگرفته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل