مجروح شدن احمد آسکانی در پی تیراندازی مستقیم نیروهای مرزی در جکیگور

احمد آسکانی

احمد آسکانی، ۲۸ ساله و اهل روستای مورتان، در روز پنج‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ در منطقه صفر مرزی جکیگور، واقع در شهرستان راسک، توسط نیروهای هنگ مرزی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نیروهای هنگ مرزی جکیگور با کمین در مسیر تردد سوختبران، به سمت خودرو احمد که در حال حرکت بوده شلیک کرده‌اند.

تیراندازی به این سوختبر بدون هیچ گونه ایست و هشدار قبلی صورت گرفته و منجر به مجروح شدن احمد آسکانی شده است.

این حادثه در حالی رخ داد که نیروهای نظامی بدون هشدار قبلی و به صورت مستقیم به سمت خودروی در حال حرکت احمد شلیک کرده‌اند.

پس از این حادثه، احمد آسکانی به بیمارستان منتقل شده است. این حادثه بار دیگر نشان از خشونت و بی‌رحمی نیروهای نظامی در برخورد با سوختبران بلوچ دارد.

شغل سوختبری به دلیل نبود فرصت‌های شغلی در سیستان و بلوچستان، به عنوان تنها منبع درآمد برای بسیاری از شهروندان این منطقه تبدیل شده است.

با این حال، سوختبران به دلیل فعالیت در مناطق مرزی و تحت تعقیب بودن توسط نیروهای نظامی، همواره در معرض خطر جانی قرار دارند.

تیراندازی به سوختبران بلوچ و نقض حقوق انسانی آنان، مسئله‌ای است که سال‌هاست در این منطقه رخ می‌دهد و تاکنون اقدام موثری برای جلوگیری از تکرار این حوادث صورت نگرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید