مجروح شدن مهران بلوچزهی در پی تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در سراوان

مهران بلوچزهی

مهران بلوچزهی، ۲۹ ساله و اهل روستای گروانی، در روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ در منطقه کشتگان بخش بم پشت شهرستان سراوان، توسط نیروهای نظامی مرصاد مورد اصابت گلوله قرار گرفت و مجروح شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نیروهای نظامی بدون هشدار قبلی و به صورت مستقیم به سمت خودروی در حال حرکت مهران شلیک کرده‌اند.

این حادثه در ساعت ۱۷:۰۰ رخ داده و نیروهای نظامی با ایجاد ایست و بازرسی در مسیر تردد سوختبران، به سمت خودرو مهران که خالی از سوخت بوده شلیک کرده‌اند. پس از اصابت گلوله به پای مهران، نیروهای نظامی محل را ترک کرده‌اند.

مهران بلوچزهی پس از مجروح شدن توسط مردم به بیمارستان منتقل شده است. این حادثه بار دیگر نشان از خشونت و بی‌رحمی نیروهای نظامی در برخورد با سوختبران بلوچ دارد.

شغل سوختبری به دلیل نبود فرصت‌های شغلی در سیستان و بلوچستان، به عنوان تنها منبع درآمد برای بسیاری از شهروندان این منطقه تبدیل شده است.

با این حال، سوختبران به دلیل فعالیت در مناطق مرزی و تحت تعقیب بودن توسط نیروهای نظامی، همواره در معرض خطر جانی قرار دارند.

تیراندازی به سوختبران بلوچ و نقض حقوق انسانی آنان، مسئله‌ای است که سال‌هاست در این منطقه رخ می‌دهد و تاکنون اقدام موثری برای جلوگیری از تکرار این حوادث صورت نگرفته است.

مهران بلوچزهی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید