بازداشت دایه مینا سلطانی، مادر شهریار محمدی از جانباختگان خیزش اعتراضی  ۱۴۰۱

مینا سلطانی

در روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳، دایه مینا سلطانی، مادر شهریار محمدی از جانباختگان خیزش اعتراضی زن، زندگی، آزادی در بوکان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی به منزل خانوادگی دایه مینا یورش بردند و وی را بازداشت کردند.

تا لحظه انتشار این خبر، اطلاعاتی در مورد دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه و وضعیت کنونی وی در دسترس نیست.

دایه مینا سلطانی پیش از این نیز تحت فشارهای مختلفی از جمله تماس‌های ناشناس قرار گرفته بود تا از ادامه دادخواهی برای فرزندش دست بردارد.

وی به عنوان یکی از مادران دادخواه، به همراه سایر خانواده‌های قربانیان اعتراضات، پیگیر احقاق حق و عدالت برای عزیزان خود بوده است.

شهریار محمدی، فرزند دایه مینا، در تاریخ ۲۸ آبان ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات مردمی بوکان به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد. پیش از آن، دوست وی، محمد حسن‌زاده، نیز در تاریخ ۲۵ آبان همان سال به دست نیروهای سرکوب کشته شده بود.

نیروهای امنیتی برای قتل شهریار محمدی، یکی از خیابان‌های اصلی بوکان را مسدود کرده و به سمت خودروی وی شلیک کردند. این جوان ۲۸ ساله پس از تحمل درد و رنج فراوان، جان خود را از دست داد.

بازداشت دایه مینا سلطانی، بار دیگر نشان از ادامه سرکوب و فشار بر خانواده‌های دادخواه در ایران دارد. این اقدام، نگرانی‌ها در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران و به ویژه در مناطق کردنشین را افزایش داده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید