آزادی رحمت آبجامه پس از تحمل دو سال حبس از زندان مهاباد

رحمت آبجامه

رحمت آبجامه، زندانی سیاسی اهل مهاباد، پس از تحمل دو سال حبس، در روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ از زندان این شهرستان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آقای آبجامه در تاریخ ۱ تیر ۱۴۰۱ بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی در میدان استقلال مهاباد بازداشت شد. پس از بازداشت، نیروهای امنیتی به منزل وی یورش برده و برخی از وسایل شخصی او را ضبط کردند.

پس از اتمام دوران بازجویی در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی ارومیه، این شهروند کُرد در تاریخ ۲۸ تیر ۱۴۰۱ به زندان مهاباد منتقل شد.

در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۴۰۱، آقای آبجامه با تودیع قرار وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شد. اما در تاریخ ۱۲ دی ۱۴۰۱ جهت اجرای حکم قطعی دو سال حبس به زندان بازگشت.

دادگاه انقلاب مهاباد آقای آبجامه را به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران” و “تبلیغ علیه نظام” به دو سال و هشت ماه حبس محکوم کرده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به دو سال حبس کاهش یافت.

رحمت آبجامه، متأهل و دارای یک فرزند، از جمله شهروندان کُردی است که به دلیل فعالیت‌های سیاسی خود با محدودیت‌ها و آزار و اذیت‌های گسترده روبرو شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید