ادامه محاکمات ناعادلانه فعالین سیاسی در ایران؛ سه متهم به زندان اوین منتقل شدند

طاهر نقوی، آیاز سیف‌خواه

در ادامه روند محاکمات گسترده فعالین سیاسی در ایران، آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سه متهم سیاسی به نام‌های طاهر نقوی، آیاز سیف‌خواه و کرم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. این سه فعال مدنی که در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بودند، در این جلسه به دفاع از خود پرداختند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اتهامات وارده به این سه فعال سیاسی عمدتاً شامل تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی است. این اتهامات که به طور گسترده برای سرکوب مخالفان سیاسی در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد، اغلب با مبانی حقوقی قوی پشتیبانی نمی‌شوند.

طاهر نقوی، وکیل دادگستری، پیش از این در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ به اتهامات مشابهی محاکمه شده بود. آیاز سیف‌خواه و سه فعال ترک (آذربایجانی) دیگر نیز در همان ماه محاکمه شده بودند. این امر نشان می‌دهد که مقامات قضایی ایران به دنبال اعمال فشار مضاعف بر این فعالین هستند.

تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که طاهر نقوی به دلیل درگیری با مأمور زندان اوین، با پرونده جدیدی به اتهام اخلال در نظم عمومی زندان و توهین به مأمورین زندان مواجه شده و به قرنطینه منتقل شده است. این اقدامات نشان‌دهنده برخورد تبعیض‌آمیز و غیرانسانی با زندانیان سیاسی در ایران است.

بازداشت و محاکمه این فعالین سیاسی در حالی صورت می‌گیرد که آزادی بیان و تجمع در ایران به شدت محدود شده است. بسیاری از فعالین مدنی و حقوق بشری در ایران به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود بازداشت و زندانی می‌شوند.

سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی بارها نسبت به وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرده‌اند و خواستار آزادی بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی در این کشور شده‌اند. با این حال، دولت ایران همچنان به سرکوب مخالفان سیاسی خود ادامه می‌دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل