ادامه اعتصاب غذای حورا نیکبخت و پریوش مسلمی در زندان اوین

حورا نیکبخت و پریوش مسلمی

حورا نیکبخت، فعال حقوق زنان و زندانی سیاسی در زندان اوین، از روز شنبه ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۲ دست به اعتصاب غذا زده است. این اعتصاب در اعتراض به محرومیت از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانم نیکبخت پس از انتشار نامه‌ای در خصوص حقوق زنان در جمهوری اسلامی، با محدودیت‌های شدید مواجه شده است. وی در مقابل درب افسر نگهبانی زندان اوین تحصن کرده و با دست‌نوشته‌ای به این محدودیت‌ها اعتراض نموده است.

پریوش مسلمی، زندانی سیاسی دیگر، نیز به خانم نیکبخت پیوسته و به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد. این دو زندانی سیاسی در اعتراض به نقض حقوق اساسی خود، از جمله حق تماس و ملاقات با خانواده، دست به این اقدام زده‌اند.

حورا نیکبخت در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. جلسه دادگاه وی در تاریخ ۲۰ تیرماه برگزار شد و نهایتا اوایل مردادماه به یک سال حبس به اتهامات تبلیغ علیه نظام و اهانت به رهبری محکوم گردید.

اعتصاب غذای خانم نیکبخت و خانم مسلمی نشان‌دهنده وخامت شرایط زندانیان سیاسی در ایران و نقض آشکار حقوق بشر در این کشور است. محرومیت از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده، یکی از روش‌های معمول فشار بر زندانیان سیاسی است.

این اعتصاب‌ها بار دیگر توجه جهانی را به وضعیت حقوق بشر در ایران جلب کرده است. جامعه مدنی و سازمان‌های حقوق بشری بین‌المللی خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی در ایران هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید