محرومیت فاطمه سپهری، زندانی سیاسی، از خدمات درمانی مناسب در زندان وکیل‌آباد

فاطمه سپهری

فاطمه سپهری، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد، با وجود مشکلات حاد جسمانی و توصیه پزشکان برای دریافت مراقبت‌های پزشکی مستمر، از دسترسی به درمان مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، آخرین معاینه قلبی خانم سپهری در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ انجام شده است و پزشکان توصیه به معاینات دوره‌ای کرده بودند.

با این حال، این زندانی از دریافت خدمات پزشکی مورد نیاز محروم مانده و با مشکلات جدی همچون ضربان نامنظم قلب، درد شدید در قفسه سینه و پشت روبرو است.

علاوه بر مشکلات قلبی، فاطمه سپهری به دلیل فشار عصبی و ضعف ماهیچه‌ها از درد شدید در دست‌ها رنج می‌برد. با وجود تجویز ده جلسه فیزیوتراپی، تنها دو جلسه از این درمان برای وی انجام شده است.

این زندانی سیاسی که پس از عمل جراحی قلب، بارها درخواست مرخصی درمانی کرده است، با مخالفت نهادهای امنیتی و قاضی ناظر زندان روبرو شده و از این حق قانونی محروم مانده است.

فاطمه سپهری در خردادماه ۱۴۰۳ به ۱۸ سال و شش ماه حبس محکوم شد. اتهامات وی شامل اجتماع و تبانی، توهین به رهبر جمهوری اسلامی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و حمایت از دولت متخاصم است.

این زندانی پیش از این نیز به اتهامات مختلفی محکوم شده بود و در مجموع به ده سال حبس محکوم شده بود. همچنین در بهمن ۱۴۰۱ به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی به یک سال حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

فاطمه سپهری یکی از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای آیت‌الله علی خامنه‌ای است و به همین دلیل در گذشته به حبس محکوم شده بود.

محرومیت فاطمه سپهری از خدمات درمانی مناسب، نمونه‌ای از نقض حقوق زندانیان سیاسی در ایران است و نگرانی‌ها در مورد وضعیت سلامتی وی را افزایش داده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل