اجرای حکم حبس ۶ سال و ۷ ماه برای دو برادر معلول و فعال سیاسی در پیرانشهر

عبدالله قنبری‌وند و محمود قنبری‌وند

عبدالله قنبری‌وند و محمود قنبری‌وند، اهل پیرانشهر و از بازداشت‌شدگان جنبش “زن، زندگی، آزادی” که پیشتر به حبس و مجازات های دیگر محکوم شده بودند بازداشت و جهت تحمل محکومیت خود راهی زندان شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عبدالله قنبری‌وند ۵۱ ساله و محمود قنبری‌وند ۴۸ ساله، دو برادر معلول اهل پیرانشهر و از فعالان سیاسی، در روز شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ جهت اجرای حکم ۶ سال و ۷ ماه حبس خود بازداشت و به زندان مرکزی نقده منتقل شدند.

این دو برادر که از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند، پیش‌تر به اتهامات عضویت در حزب دمکرات کردستان ایران و اقدام علیه امنیت ملی محکوم شده بودند.

حکم اولیه این افراد مبنی بر ساخت کوکتل مولوتوف و اسلحه دست‌ساز به دلیل نبود ادله کافی رد شده بود، اما در نهایت به اتهامات دیگری محکوم شدند.

حکم این دو برادر در تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ صادر و به آن‌ها ابلاغ شده بود. طبق این حکم، عبدالله قنبری‌وند به دلیل مشارکت در ساخت کوکتل مولوتوف و محمود قنبری‌وند به دلیل ساخت اسلحه دست‌ساز و نگهداری مهمات محکوم شده بودند.

این دو برادر در دی ماه ۱۴۰۱ بازداشت شده و پس از تحمل شکنجه‌های شدید و تودیع وثیقه سنگین به صورت موقت آزاد شده بودند.

محمود قنبری‌وند چند روز قبل از انتقال به زندان، به دلیل عفونت شدید در محل قطع پای راست در بیمارستان بستری بود.

اجرای حکم حبس این دو برادر معلول در حالی صورت می‌گیرد که آنها از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند و طی دوره بازجویی تحت شکنجه قرار گرفته‌اند.

این رویداد بار دیگر نگرانی‌ها در خصوص وضعیت زندانیان سیاسی و نقض حقوق بشر در ایران را افزایش داده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل