آزادی موقت دو فعال مدنی گیلان‌غرب پس از فشارهای امنیتی و بازجویی

محسن اسفندیاری‌تبار و لطف‌الله پرویز

دو فعال مدنی اهل گیلان‌غرب به نام‌های محسن اسفندیاری‌تبار و لطف‌الله پرویز با اتمام مراحل بازجویی به صورت موقت آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محسن اسفندیاری‌تبار، سرهنگ دوم نیروی دریایی ارتش، و لطف‌الله پرویز، معلم آموزش و پرورش، هر دو فعال مدنی اهل گیلان‌غرب، پس از هفته‌ها بازداشت و تحمل فشارهای امنیتی، در تاریخ ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شدند.

این دو فعال مدنی به ترتیب در تاریخ‌های ۸ مرداد و ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شدند. اسفندیاری‌تبار در تهران و پرویز در گیلان‌غرب دستگیر شد.

اسفندیاری‌تبار پیش از بازداشت به دلیل برگزاری مراسم نوروز در گیلان‌غرب احضار و تهدید شده بود. پرویز نیز به همراه چند فعال مدنی دیگر از جمله ماریا خانی، جهانگیر آزادی، حمیدرضا رحیمیان، مصطفی رستمی و سلمان پروان به صورت همزمان بازداشت شد.

پس از بازداشت، این افراد به بازداشتگاه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در قرارگاه نبی‌اکرم کرمانشاه منتقل و در سلول‌های انفرادی نگهداری شدند.

در تاریخ ۸ شهریور، اسفندیاری‌تبار و پرویز به بازداشتگاه مرکزی پلیس آگاهی کرمانشاه انتقال یافتند.

هر دو فعال مدنی به اتهام “تشویش اذهان عمومی” متهم شده‌اند و در طول بازجویی تحت فشار قرار گرفته‌اند تا به مدیریت کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرام اعتراف کنند.

ماریا خانی، جهانگیر آزادی، حمیدرضا رحیمیان و مصطفی رستمی در تاریخ‌های ۵ و ۶ شهریور با تودیع قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی به صورت موقت آزاد شدند. سلمان پروان نیز به دلیل شرایط جسمی در تاریخ ۲۶ مرداد آزاد شد.

آزادی موقت اسفندیاری‌تبار و پرویز با تودیع قرار وثیقه یک و دو میلیارد تومانی صورت گرفته است. این در حالی است که این افراد در طول بازداشت تحت فشارهای امنیتی شدید قرار داشتند و از حقوق اولیه خود محروم بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل