انتشار ویدیوی اعترافات اجباری بهزاد خسروی؛ ادامه فشار بر فعال سیاسی کُرد

بهزاد خسروی

پس از بازداشت و استرداد اجباری بهزاد خسروی، فعال سیاسی کُرد و پناهنده، به ایران، یک حساب کاربری در اینستاگرام به نام وی ایجاد شده و ویدیویی از اعترافات اجباری او منتشر شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در این ویدیو که مکان ضبط آن مشخص نیست، بهزاد خسروی با ظاهری آراسته و با استفاده از عبارات از پیش تعیین شده، ادعاهایی مبنی بر درخواست بازگشت به ایران مطرح کرده است.

خانواده خسروی این اعترافات را تکذیب کرده و اعلام کرده‌اند که وی همچنان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج تحت فشار است و این اعترافات اجباری و تحت شکنجه اخذ شده است.

شواهد نشان می‌دهد که این حساب کاربری اینستاگرام توسط نهادهای امنیتی ایجاد شده و هدف از آن، مشروعیت بخشیدن به استرداد اجباری و بازداشت بهزاد خسروی است.

بهزاد خسروی که همزمان عضو حزب دمکرات کردستان ایران و پناهنده شناخته شده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد بود، دو هفته پیش توسط نیروهای امنیتی اقلیم کردستان بازداشت و به ایران تحویل داده شد.

اداره آسایش سلیمانیه در ابتدا ادعا کرد که خسروی به دلیل نداشتن مجوز اقامت و به درخواست خودش به ایران بازگردانده شده است، اما مدارک نشان می‌دهد که وی تا سه ماه آینده نیز مجوز اقامت داشته است.

حزب دمکرات کردستان ایران نیز ادعای اداره آسایش را رد کرده و اعلام کرده است که خسروی از اعضای قدیمی این حزب بوده است.

انتشار این ویدیو و اظهارات متناقض نهادهای امنیتی، نشان از تلاش برای سرپوش گذاشتن بر نقض آشکار حقوق بشر و استرداد اجباری یک پناهنده سیاسی است. فعالان حقوق بشر خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط بهزاد خسروی هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل