اعزام موقت سجاد ایمان‌نژاد، زندانی سیاسی، به مرخصی درمانی

سجاد ایمان‌نژاد

سجاد ایمان‌نژاد، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، روز یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ به مرخصی درمانی اعزام شد. این تصمیم در پی توقف موقت اجرای حکم حبس او اتخاذ شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ایمان‌نژاد در تاریخ ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری در تهران بازداشت و به اتهامات مرتبط با این اعتراضات محکوم شده بود.

وی پیشتر به دلیل عدم رسیدگی پزشکی مناسب به وضعیت جسمانی‌اش در زندان اوین، از سوی فعالان حقوق بشر مورد توجه قرار گرفته بود.

پاراگراف سوم: شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، سجاد ایمان‌نژاد را به اتهامات “محاربه” و “ایراد ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد” به مجموعا ۱۱ سال حبس و پرداخت دیه سنگینی به ماموران انتظامی محکوم کرده بود.

پاراگراف چهارم: این زندانی سیاسی متولد ۱۳۷۰ و دارای مدرک لیسانس معماری است. وی از اهالی اردبیل و ساکن تهران بوده است.

پاراگراف پنجم: اعزام به مرخصی درمانی ایمان‌نژاد در حالی صورت می‌گیرد که او از زمان بازداشت تاکنون، از دسترسی به خدمات پزشکی مناسب در زندان محروم بوده است.

پاراگراف ششم: فعالان حقوق بشر بارها بر لزوم رسیدگی به وضعیت زندانیان سیاسی و تضمین حقوق آن‌ها از جمله حق دسترسی به خدمات درمانی مناسب تاکید کرده‌اند. اعزام موقت ایمان‌نژاد به مرخصی درمانی، در حالی که حکم سنگین حبس وی همچنان برقرار است، یک اقدام موقت تلقی می‌شود و خواسته اصلی فعالان حقوق بشر، آزادی بی‌قید و شرط وی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید