تایید حکم محکومیت ونوس عامری، فعال اجتماعی، به پرداخت جزای نقدی و محدودیت‌های ارتباطی

ونوس عامری

شعبه سوم دادگاه تجدیدنظر استان یزد، حکم محکومیت ونوس عامری، معلم بازنشسته و فعال اجتماعی، را تایید کرد. خانم عامری به اتهام تبلیغ علیه نظام به پرداخت جزای نقدی و محرومیت از استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، بر اساس حکم صادره، خانم عامری به پرداخت ۳،۱۰۰،۰۰۰ تومان جزای نقدی بدل از سه ماه و یک روز حبس تعزیری و همچنین به مدت دو سال از استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی محروم شده است.

این حکم در حالی صادر شده است که پیشتر، در فروردین ماه امسال، شعبه دوم دادگاه انقلاب یزد نیز خانم عامری را به همین اتهامات محکوم کرده بود.

مصداق اتهام مطروحه علیه خانم عامری، انتشار مطالبی در فضای مجازی و مخالفت با تداوم استفاده از مجازات اعدام در دستگاه قضایی ایران عنوان شده است.

ونوس عامری، معلم بازنشسته و عضو اسبق شورای اسلامی شهر یزد، به دلیل فعالیت‌های اجتماعی و مدنی خود بارها مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

محکومیت خانم عامری و سایر فعالان مدنی به اتهاماتی مانند تبلیغ علیه نظام، نشان از محدود شدن فضا برای فعالیت‌های مدنی و انتقادی در ایران دارد. این اقدامات، آزادی بیان و حق انتقاد را محدود کرده و به تضعیف جامعه مدنی می‌انجامد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل