محکومیت حسین سلاح‌ورزی، رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران، به حبس و جزای نقدی

حسین سلاح‌ورزی

میزان در گزارشی نوشت: حسین سلاح‌ورزی، رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران، به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حسین سلاح‌ورزی، رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران، توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران به اتهام “نشر اکاذیب” به ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.

این حکم در پی رسیدگی به پرونده وی در دادگاه تجدیدنظر و با استناد به موارد قانونی و مستندات موجود در پرونده صادر شده و از زمان ابلاغ، لازم‌الاجرا است.

پیش از این، معاون دادستان عمومی و انقلاب تهران قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست پرونده آقای سلاح‌ورزی را به اتهامات توهین به رهبری و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران صادر کرده بود.

جلسه دادرسی وی در دی ماه سال گذشته در دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

حسین سلاح‌ورزی، فعال اقتصادی، از اواخر خردادماه تا آبان سال جاری ریاست دوره دهم اتاق بازرگانی ایران را بر عهده داشت و سپس از سمت خود برکنار شد.

محکومیت آقای سلاح‌ورزی به حبس و جزای نقدی، در حالی صورت می‌گیرد که در سال‌های اخیر شاهد افزایش پرونده‌های قضایی علیه فعالان اقتصادی و مدنی در ایران بوده‌ایم.

استفاده از اتهاماتی مانند “نشر اکاذیب” و “توهین به مقامات” برای برخورد با منتقدان و مخالفان سیاسی، رویه‌ای معمول در سیستم قضایی ایران است. این اقدامات، آزادی بیان و فعالیت‌های مدنی را محدود کرده و بر فضای کسب‌وکار در کشور تاثیر می‌گذارد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید