اعتصاب غذای سه زندانی سیاسی زن در زندان اوین در اعتراض به وضعیت نامناسب زندان

سروناز احمدی، حورا نیک‌بخت و پریوش مسلمی

سروناز احمدی، حورا نیک‌بخت و پریوش مسلمی، سه زندانی سیاسی زن محبوس در زندان اوین، در اعتراض به شرایط نامناسب زندان و نقض حقوق خود، دست به اعتصاب زده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سروناز احمدی، فعال حقوق کودک و مبتلا به صرع، از تاریخ ۱۷ شهریور در اعتراض به عدم موافقت با مرخصی درمانی و تاخیر در تحویل داروهای مورد نیاز خود، دست به اعتصاب دارو زده است.

پریوش مسلمی نیز از تاریخ ۱۳ شهریور در اعتراض به محرومیت از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده، اعتصاب غذا را آغاز کرده است.

حورا نیک‌بخت، فعال حقوق زنان، نیز از تاریخ ۱۷ شهریور در اعتراض به محرومیت از تماس و ملاقات با خانواده، در مقابل افسرنگهبانی بند زنان اوین تحصن کرده و اعتصاب غذا را آغاز کرده است.

ممانعت از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی مناسب، محرومیت از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده، همگی از جمله نقض‌های آشکار حقوق زندانیان هستند. این اقدامات مغایر با قوانین آئین‌نامه زندان‌ها است که بر حفظ جان و سلامت زندانیان تاکید می‌کند.

اعتراض این سه زندانی سیاسی زن، نشان‌دهنده وخامت شرایط زندان‌ها در ایران و نقض گسترده حقوق زندانیان سیاسی است. سازمان‌های حقوق بشری و جامعه بین‌المللی باید نسبت به این وضعیت واکنش نشان داده و خواستار بهبود شرایط زندانیان و رعایت حقوق آن‌ها شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید