اجرای حکم حبس و مجازات‌های تکمیلی علیه فرهاد شیخی، فعال کارگری

فرهاد شیخی

فرهاد شیخی، فعال کارگری جهت اجرای حکم هشت ماه حبس خود، به شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب هشتگرد احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرهاد شیخی، فعال کارگری، به منظور اجرای حکم ۸ ماه حبس تعزیری، دو سال تبعید به شهر دیواندره، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال منع سکونت در استان‌های البرز و تهران، به شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب هشتگرد احضار شده است.

این حکم در تاریخ ۸ شهریور ۱۴۰۳ توسط دادگاه تجدیدنظر استان البرز صادر شده است. پیش از این، در تیرماه همان سال، شعبه یک دادگاه انقلاب کرج فرهاد شیخی را به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی” به یک سال حبس و مجازات‌های تکمیلی مشابه محکوم کرده بود.

فرهاد شیخی در تاریخ ۷ خردادماه ۱۴۰۲ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و پس از مدتی با قرار کفالت آزاد شد.

محکومیت فرهاد شیخی به حبس و مجازات‌های تکمیلی، بار دیگر نگرانی‌ها درباره وضعیت فعالان کارگری و مدنی در ایران را افزایش داده است.

اتهامات وارده به آقای شیخی، از جمله فعالیت تبلیغی علیه نظام، اغلب برای سرکوب مخالفان سیاسی و مدنی به کار می‌رود و محدودیت‌های فزاینده‌ای را بر آزادی بیان و فعالیت‌های مدنی در ایران تحمیل می‌کند.

سازمان‌های حقوق بشری و جامعه بین‌المللی خواستار آزادی بی‌قید و شرط فرهاد شیخی و سایر زندانیان سیاسی در ایران هستند. همچنین، این سازمان‌ها خواستار لغو احکام قضایی ظالمانه و توقف سرکوب مخالفان سیاسی در ایران می‌باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل