اجرای حکم ۷ سال حبس برای پیمان فرهنگیان، شاعر و فعال کارگری

پیمان فرهنگیان

پیمان فرهنگیان، شاعر و فعال کارگری، به حبس محکوم شده است. حکم ۷ سال حبس تعلیقی که پیشتر برای وی صادر شده بود، توسط شعبه ۱۸ دادگاه تجدیدنظر استان گیلان به حبس تعزیری تبدیل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این تغییر حکم به دنبال محکومیت آقای فرهنگیان در پرونده‌ای دیگر به یک سال زندان و اعمال ماده ۵۴ قانون مجازات اسلامی صورت گرفته است.

بر اساس این ماده، در صورتی که فرد محکوم در دوران تعلیق حکم مرتکب جرم دیگری شود، حکم قبلی نیز قابل اجرا می‌شود.

آقای فرهنگیان در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، به اتهاماتی همچون توهین به مقدسات، توهین به بنیان‌گذار و رهبر جمهوری اسلامی، تبلیغ علیه نظام، تحریک مردم به اغتشاش و تشکیل گروه‌های غیرقانونی در مجموعا ۲۱ سال حبس، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و مسدود شدن صفحه اینستاگرام محکوم شده بود.

در تاریخ بیست و پنجم مردادماه، آقای فرهنگیان به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری، دو سال اقامت اجباری در شهرستان زابل، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و مسدود شدن صفحه اینستاگرام محکوم شد. حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر نیز تایید شد.

با توجه به محکومیت‌های متعدد، آقای فرهنگیان در تاریخ ۱۳ دی ماه جهت تحمل دوران محکومیت خود به زندان منتقل شد.

محکومیت‌های متعدد و طولانی‌مدت پیمان فرهنگیان به اتهاماتی که عموماً مرتبط با آزادی بیان و فعالیت‌های مدنی است، نشان از محدودیت‌های فزاینده بر آزادی‌های فردی و مدنی در ایران دارد.

تبدیل حکم تعلیقی به حبس تعزیری و اجرای آن، نگرانی‌ها در مورد وضعیت زندانیان سیاسی و فعالان مدنی در ایران را افزایش داده است.

سازمان‌های حقوق بشری و جامعه بین‌المللی خواستار آزادی بی‌قید و شرط پیمان فرهنگیان و سایر زندانیان سیاسی در ایران هستند. همچنین، این سازمان‌ها خواستار لغو احکام قضایی ظالمانه و توقف سرکوب مخالفان سیاسی در ایران می‌باشند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید